by Sterneling

måndag 15 oktober 2012

Väldigt virkat

Nu var det så där rysligt länge sedan som jag bloggade igen så jag tänkte att nu är det dags. Men bara för att bloggen legat på is över sommaren så har skapandet definitivt inte gjort det. Snarare tvärtom.
För ett år sedan ungefär lärde jag mig att virka men fastnade aldrig riktigt för det. Jag vill ofta ha snabba resultat när jag skapar något och alla som virkar vet att snabba resultat inte är något som sker när man precis har lärt sig att virka och ännu inte riktigt fått in tekniken.
Jag tappade maskor lite varstans och la till några  emellanåt. Hur stor betydelse kan det ha liksom?!  Resultatet skulle bli en dammsugare. Ni vet ett sånt där bakverk. Det blev en snopp. Helt utan överdrift. Det var det mest perversa virkade bakverk jag någonsin skådat.
Efter detta misslyckande lade jag virkningen åt sidan ett tag. Tills för ett par månader sedan. Och titta så bra det går om man bara håller räkningen på maskorna och har lite tålamod.
 
 
Två små apor fick bli doppresenter
till två små tvillingpojkar.

En liten kanin har bosatt sig på min radio.

 
Och det växer numera flugsvampar i min bokhylla.
 
Mönstren är från boken "Välkommen till virkligheten" av Annika Messing. En bok som jag rekommenderar varmt för er som inte redan har den.
 
Nä, nu ska jag återgå till min kopp te och plugga inför tentan på onsdag. Wish me luck!
 
 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar